دبستان غیر دولتی نور مهر بندرعباس

دوره آموزشی دبستان غیر دولتی نور مهربندرعباس با حضور خانم دکتر نجفی مؤلف کتب فارسی دوره ابتدایی برگزارشد.



به گزارش دبستان غیر دولتی نور مهر این دوره جهت آشنایی معلمان با آخرین تکنیک های آموزشی ،نگارشی و مهارت های کتاب خوانی به مدت 4 روز برگزار شد.



معصومه نجفی، عضو هیات علمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی دفتر تالیف گروه زبان و ادب فارسی در حاشیه دوره آموزشی معلمان  دبستان غیر دولتی نور مهر در بندرعباس  اظهار کرد: در سال ۱۳۸۸ وارد پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش شدم و از سال ۱۳۹۱ در دفتر تالیف کتابهای درسی ،گروه زبان و ادبیات فارسی مشغول هستم .



این عضو هیات علمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی دفتر تالیف گروه زبان و ادب فارسی، در ادامه بیان کرد: مولف کتاب های درسی فارسی سوم و چهارم ابتدایی و نگارش هفتم ،هشتم،دهم و یازدهم در متوسطه هستم.

معصومه نجفی با اشاره به اهداف خود در عرصه نویسندگی ، تصریح کرد: نوشتن کتاب ، مقاله و انجام پژوهش جزو وظایف عضو هئیت علمی است و بنابراین نویسندگی ضرورت شغلی بود .



وی به نخستین تالیف خود اشاره کرد و گفت: اولین تالیف بنده کتاب سواد خواندن بود و در حوزه کتاب درسی نخستین تالیف فارسی سوم ابتدایی است.

نویسنده و مولف کتاب‌های درسی اظهار کرد: تالیف کتاب درسی همانند هر کاری نیاز به امکانات و حمایت مادی و معنوی دارد که کمبود و عدم حمایت ها از سوی مسئولان می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

وی به استقبال تالیفات خود پرداخت و گفت: کتاب درسی هر ساله تجدید چاپ می شود و کتب های علمی هم در مسیر خود پیش می رود و به چاپ دوم و سوم می رسد.



معصومه نجفی رسالت درس فارسی را خواندن و نوشتن ، انتقال مفاهیم اخلاقی ، افزایش اعتماد به نفس ، مهارت زبان آموزی ، مهارت زبان آموزی ، مهارت درک مطلب ، افزایش قدرت بیان ، افزایش سرعت اندیشه و آشنایی با ضرورت های فرهنگی عنوان کرد.

عضو هیات علمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی دفتر تالیف گروه زبان و ادب فارس با بیان اینکه سطح آگاهی معلمان استان هرمزگان بالا رفته است، گفت: معلمان این دوره پذیرای حرف های جدید بودند و در مقابل تغییر واکنش نداشتند و علیرغم سابقه کم همه معلمان توانمندی هایی در امر آموزش داشتند که نشان می داد با زحمت و دقت و مطالعه بدست آورده اند.

وی افزود: برای اینکه بتوانم تاثیر این دوره را در کلاس درس معلمان رصد کنم  و در بهمن ماه سال جاری برای انجام طرح پژوهشی ، ارزشیابی قرآن دوره اول ابتدایی به بندرعباس خواهم آمد و از نزدیک روش تدریس دوستان را می بینم و در مورد برنامه هایی مانند زنگ کتابخوانی ،افزایش درک متن ،روش های تدریس مشارکتی و  توانش ارتباطی صحبت خواهیم کرد.

معصومه نجفی در پایان ضمن توصیه به معلمان و فرهنگیان، خاطر نشان کرد: یادمان باشد دانش آموز ابتدایی امانتی است که در اختیار ماست و همچنین دوره ابتدایی طلایی ترین دوره زندگی آنهاست پس بیاییم امانتدار باشیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۰۸
دبستان غیر دولتی نور مهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی